W przyszłym tygodniu w Las Vegas rozpoczną się targi elektroniki użytkowej CES 2012. W związku z tym, dziennikarze USA Today przyjrzeli się bliżej efektowi, jaki na te targi wywiera niezapowiedziany jeszcze, niemniej szeroko komentowany telewizor Apple.

Czołowi producenci telewizorów chcą uniknąć powtórki sytuacji, która miała miejsce w momencie premiery iPhone’a w 2007 r., kiedy dominujący wówczas producenci telefonów komórkowych byli całkowicie zaskoczeni rewolucyjnym telefonem Apple.
Raport USA Today dostarcza również nowych informacji o samym telewizorze:

Apple ma pracować nad 42-calowym lub większym telewizorem LCD z wbudowaną kartą Wi-Fi. Według źródła, które pracowało w Apple, wewnątrz zamkniętego studia Jonathana Ive’a, starszego wiceprezesa do spraw wzornictwa przemysłowego, znajduje się 50-calowy telewizor.
Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że Apple planuje wprowadzić na rynek telewizory w dwóch rozmiarach - 32 i 37 cali.
USA Today podsumowuje także pozostałe oczekiwania względem telewizora Apple, tj. integracja z Siri, kompatybilność z aplikacjami systemu iOS, AirPlay i iCloud. Największym jednak wyzwaniem dla Apple ma być zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla swojego odbiornika ze strony dostawców telewizji kablowych:
Główną przeszkodą dla Apple jest zapewnienie odpowiednich treści, niezbędnych do tego, aby iTV okazało się sukcesem. Problemy, które Apple ma przy zawieraniu umów dot. dostarczania treści, zostały opisane w wywiadzie z osobą, która pracowała w zespole odpowiedzialnym za Apple TV i potwierdzone przez dwa źródła z branży telewizyjnej. Wszyscy odmówili identyfikacji ze względu na poufny charakter rozmów.
Apple nie jest jeszcze w stanie podpisać odpowiednich umów, pozwalających im na oferowanie programów telewizyjnych, które będzie można zamawiać bezpośrednio w iTunes. Kwestia ta jest postrzegana jako kluczowa dla rewolucyjnego iTV.
Przy tak dużym nagromadzeniu spekulacji o pracach Apple nad własnym telewizorem, swoje trzy grosze dołożył również Steve Wozniak, jeden ze współzałożycieli Apple:
„Spodziewam się, że Apple podejmie taką próbę,” mówi Steve Wozniak, „przypuszczam, że salon pozostanie centrum rozrywki całej rodziny i to obejmuje wszystkie produkty, które wytwarza Apple.”
Warto też przytoczyć wypowiedzi przedstawicieli firm, będących konkurencją Apple (niekoniecznie z branży telewizyjnej). Oto, co na temat wejścia Apple na rynek telewizyjny miał do powiedzenia Ross Honey, pełniący w Microsofcie funkcję dyrektora generalnego w oddziale zajmującym się XBoxem Live:
Weźmiemy pod uwagę to, co zamierzają zrobić w tym obszarze - ich wejście będzie imponujące.
Oczekując na dalsze informacje o iTV zapraszamy do lektury tekstu naszego redakcyjnego kolegi Rafała - Dlaczego nie do końca wierzę w telewizor od Apple.

Źródło: MacRumors