Dziś rano pojawiły się dość niepokojące informacje na temat daty premiery drugiej generacji iPada i nowego modelu iPhone’a.

Zgodnie z informacjami podanymi przez analityków z Yuanta Securities Co. i Craig’a Berger’a z FBR Capital Markets, iPad 2 i iPhone 5 nie ukażą się na rynku odpowiednio przed czerwcem i wrześniem tego roku. W przypadku iPada opóźnienie miało być spowodowane zmianami w designie urządzenia wprowadzonymi przez Apple tuż przed chińskim Nowym Rokiem (3 luty), co miało skutkować niesprecyzowanymi bliżej problemami przy produkcji nowej wersji tabletu. Opóźnienie premiery iPhone’a piątej generacji miało być skutkiem dłuższego okresu czasu, który jest potrzebny na dopracowanie nowego smartphone’a.

Pomimo faktu, że ww. analitycy nie są specjalnie wiarygodni i nie mają wyrobionej renomy w światku newsów dot. firmy z Cupertino, ich spekulacje odbiły się w branży dosyć szerokim echem.
Nie jest jasne czy te informacje miały jakikolwiek wpływ na spadek kursu akcji firmy o ponad 10 punktów, który później został nieco zniwelowany.

Poranne doniesienia zostały później niejako zdementowane przez Jim’a Dalrymple’a z The Loop. Dziennikarz twierdzi, że nie zna konkretnych dat premier nowych urządzeń z systemem iOS, jednakże jakiekolwiek twierdzenia na temat wewnętrznych opóźnień spowodowanych przez Apple są nieprawdziwe i pierwotnie założone terminy premier są niezagrożone. Również Reuters na swoim twitterowym koncie zaprzeczył informacjom o przesunięciu premiery nowego iPada.

Zwieńczeniem dzisiejszego dnia, bardzo bogatego w plotki i spekulacje na temat urządzeń z logiem nadgryzionego jabłka, są informacje o planowanym na 2 marca evencie, na którym po raz pierwszy ma zostać zaprezentowany iPad 2. Wydarzenie ma mieć miejsce w San Francisco. Poprzednie prezentacje Apple w tym mieście zwykle odbywały się hali Yerba Buena Center, jednak kalendarz ww. centrum nie przewiduje dziś żadnego wydarzenia na środę w przyszłym tygodniu.

Portal AllThingsD, od którego pochodzi informacja o terminie eventu, twierdzi jednak, że podana data jest pewna. Apple nie zaczęło jeszcze rozsyłać zaproszeń na 2 marca do dziennikarzy i przedstawicieli mediów. Jeśli jednak prezentacja iPada 2 rzeczywiście ma mieć miejsce za tydzień, to wysyłania takich zaproszeń należy się spodziewać w przeciągu najbliższych kilkudziesięciu godzin. W świetle przyszłotygodniowej prezentacji, pod dużym znakiem zapytania staje także czwartkowa premiera nowych Macbooków.

Źródło: 9to5mac, The Loop