Tim Cook, dyrektor generalny Apple, opublikował dziś na stronie internetowej firmy z Cupertino otwarty list do jej klientów, w którym odnosi się do krytyki, jaka spadła na nową aplikację map w iOS 6.

Poniżej przedstawiamy tłumaczenie tego listu:

Do naszych klientów,

W Apple dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć produkty światowej klasy, które dostarczą naszym klientom najlepszych wrażeń. Wraz z udostępnieniem w zeszłym tygodniu naszych nowych map, nie podołaliśmy temu zobowiązaniu. Jest nam niezmiernie przykro z powodu frustracji, które zostały przez to wywołane u naszych klientów i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ją ulepszyć.

Naszą aplikację z mapami wydaliśmy razem z pierwszą wersją iOS. Wraz z upływem czasu chcieliśmy dostarczyć naszym klientom jeszcze lepszą wersję tej aplikacji, która zawierałaby takie cechy jak nawigację turn-by-turn, głosową integrację, funkcję Flyover i mapy wektorowe. Aby to zrobić, musieliśmy od podstaw stworzyć zupełnie nową wersję.

Już ponad 100 milionów urządzeń z systemem iOS korzysta z nowych map, a z każdym dniem dołączają do nich kolejne. Tylko w niewiele ponad tydzień, użytkownicy nowych map wyszukali prawie pół miliarda lokalizacji. Im więcej naszych klientów będzie używać nowych map, tym szybciej staną się one lepsze. Jesteśmy też bardzo wdzięczni za wszystkie opinie, które od Was otrzymaliśmy.

Podczas gdy poprawiamy naszą nową aplikację, możecie skorzystać z alternatywnych rozwiązań dostępnych w App Store, tj. Bing, MapQuest i Waze. Możecie też używać map Google lub Nokii poprzez przeglądarkę i stworzyć ikonę skrótu na Waszym ekranie początkowym dla ich webowych aplikacji.

Wszystko, co robimy w Apple jest ukierunkowane na uczynienie naszych produktów najlepszymi na świecie. Wiemy, że właśnie tego od nas oczekujecie i będziemy pracować bez przerwy, aż do momentu w którym nasze mapy spełnią ten sam, niewiarygodnie wysoki standard.

Tim Cook
CEO Apple
Nie jest to pierwszy raz, w którym Apple przeprasza za coś swoich klientów. Kiedy w 2010 r., tuż po premierze iPhone'a 4 wybuchła afera "Antennagate", Apple słowami Steve'a Jobsa również przepraszało swoich klientów, za problemy ze spadkiem zasięgu w ich telefonach. Jeszcze wcześniej, w 2007 r. Jobs przepraszał pierwszych nabywców iPhone'a za stosunkowo szybką obniżkę jego ceny.

Słowa Cooka są jednak bezprecedensowe - proponuje on jednoznacznie użytkownikom nowego systemu korzystanie z konkurencyjnych rozwiązań i symbolicznie posypuje głowę popiołem. Wszystko to odbywa się w niewiele ponad tydzień od wydania iOS 6. Pozostaje mieć nadzieję, że bardzo szczere słowa Cooka zostaną wkrótce poparte wymiernymi działaniami i nowe mapy Apple zostaną poprawione.

Źródło: Apple.com